Martin Klimas

Back to Name I Print I Photography I Object I All



Martin Klimas - Untitled (Magnolia)

 

Edition Edition of 30

Signature Signed and numbered by the artist

Year 2018
Material Photography Pigment/Inkjetprint, semimatt 260gr

Size 80 x 60 cm [21,6 x 23,6 inches]

Picture size  64 x 46 cm

Frame 80 x 60 cm with museums glass UV60

 

Only Framed

 

Published by VogelART GmbH, Munich 2018

 

Martin Klimas - Untitled (Magnolia), Edition of 30, Photography Pigment/Inkjetprint, semimatt 260gr, 2018, Size 80 x 60 cm [21,6 x 23,6 inches]

1.250,00 €

  • Available
  • Delivery in 5-8 days1


Exclusive editions by VogelART

Flower vases – Perfectly arranged flower vases are shot through with steel balls and depicted at the moment of their destruction. Shattered by projectiles, glass vases, ceramic and earthenware vessels collapse. Klimas is not so much interested in the fact of destruction, but rather in the transformation that takes place in a 7000th of a second. While in the upper half of the picture the composition still seems absolutely harmonious, in the lower half there is already chaos. The contrast between statics and maximum dynamics breaks the clichéd nature of the subject "flower vase". The parallelism of two states and the unreal calm of the pictures fascinate the viewer. This edition are exlusively available from vogelARTedition.

Flower vases – Perfekt arrangierte Blumenvasen werden mit Stahlkugeln durchschossen und im Moment ihrer Zerstörung abgebildet. Von Projektilen getroffen, zersplittern Glasvasen, Keramik- und Steingutgefäße sacken in sich zusammen. Dabei interessiert sich Klimas nicht so sehr für die Tatsache der Zerstörung, sondern vielmehr für die sich in einer 7000stel Sekunde vollziehende Transformation. Während in der oberen Bildhälfte die Komposition noch absolut harmonisch erscheint, herrscht im unteren schon das Chaos. Der Gegensatz von Statik und höchster Dynamik sprengt die Klischeehaftigkeit des Sujets »Blumenvase«. Die Parallelität zweier Zustände und die unwirkliche Ruhe der Bilder ziehen den Betrachter in ihren Bann. Die Edition sind nur bei vogelARTedition erhältlich.



About Martin Klimas

Martin Klimas, undoubtedly one of the most interesting representatives of contemporary photography, was born in 1971 in Singen on Lake Constance. He completed his studies in visual communication at the Düsseldorf University of Applied Sciences. Since then he has been represented in many international exhibitions (New York, Berlin, Beijing, Shanghai, Düsseldorf) and in many private art collections. The series "Flower Vases" is dedicated to a classic still-life motif, which Martin Clima's painting shows at the moment of its destruction by the bombardment with a steel train. a picture. The series "Sonic Sculptures" and the "Sinustöne" were shown internationally and adorned the New York Times Magazine cover.  Martin Klimas deals with kymatics, the science of the visualization of sounds, in his two most famous picture series, the "Sonic Sculptures" and the "Sinustöne". With such shots Martin Klimas shows himself to be an important representative of high-speed photography, which was decisively influenced by minds like Harold E. Edgerton. Martin Klimas has been very successful with his extraordinary photographs especially in recent times. He is represented by the Cosar Gallery in Düsseldorf and the Foley Gallery in New York. Martin Klimas lives and works in Düsseldorf.

Martin Klimas, zweifellos einer der interessantesten Vertreter der zeitgenössischen Fotografie, wurde 1971 in Singen am Bodensee geboren. Er hat sein Studium der Visuellen Kommunikation an der Fachhochschule Düsseldorf abgeschlossen. Seitdem ist er in vielen internationalen Ausstellungen (New York, Berlin, Peking, Shanghai, Düsseldorf) und in vielen privaten Kunstsammlungen vertreten. Die Serie "Blumenvasen" widmet sich einem klassischen Stilllebenmotiv, das Martin Klimas im Moment seiner Zerstörung durch den Beschuss mit Stahlkugeln ablichtet. Die Serien "Sonic Sculptures" und den "Sinustönen" wurden international gezeigt, sie zierte auch das New York Times Magazin Cover.  Mit der Kymatik, der Wissenschaft von der Visualisierung von Tönen, befasst sich Martin Klimas in seinen beiden berühmtesten Bildserien, den "Sonic Sculptures" und den "Sinustönen". Mit solchen Aufnahmen zeigt sich Martin Klimas als bedeutender Vertreter der Hochgeschwindigkeitsfotografie, die maßgeblich von Köpfen wie Harold E. Edgerton geprägt wurde. Martin Klimas ist mit seinen außergewöhnlichen Fotografien gerade in jüngster Zeit sehr erfolgreich. Er wird vertreten durch die Galerie Cosar in Düsseldorf und die Foley Gallery in New York. Martin Klimas lebt und arbeitet in Düsseldorf.